KOPPLA AV OCH LADDA OM!

Bröstcancerförbundet gör en särskild satsning på återhämtning då det är eftersatt och vi vet att behovet är stort.

Du som är medlem i en bröstcancerförening är varmt välkommen att söka till 2018 års Må Bra-program finansierade av Bröstcancerförbundet

MÅ BRA-helg för unga kvinnor med spridd bröstcancer

Programmet innehåller inspiration, gemenskap och goda samtal. Idén är att du får träffa andra i liknande situation, knyta nya kontakter och ha trevligt tillsammans. För att kunna söka till helgen ska du vara under 55 år. Max tolv deltagare per tillfälle. Bröstcancerförbundet står för program, kost och logi. Du betalar för resan plus en egenavgift på 500 kr*. Programmet är fre–sön.

AKTUELLA DATUM UNDER 2018:
8-10 juni i Umeå, Scandic Plaza Hotel - INSTÄLLD

5-7 oktober i Göteborg, Scandic No25

LÄNK TILL ANSÖKAN

PARTNER-helg för alla åldrar

Program för par där den ena partnern (oavsett kön) lever med spridd bröstcancer. Helgen innehåller inspiration, gemenskap och goda samtal. Idén är att ni får träffa andra i liknande situation, knyta nya kontakter och ha trevligt tillsammans. Bröstcancerförbundet står för program, kost och logi för både sökande och partner. Ni betalar för resan plus en egenavgift på 500 kr per person*. Programmet är tors-sön. För att söka behöver även din partner vara medlem (stödmedlem) i en bröstcancerförening.

AKTUELLA DATUM UNDER 2018:
25-28 oktober i Stockholm, Radisson Blu Royal Park Hotel Solna

LÄNK TILL ANSÖKAN

Kursledare & kontakt

För att kunna ansöka till programmen ska du vara medlem i en bröstcancerförening. Kursledare för samtliga program är Carolina Welin, MOW Hälsa, med lång erfarenhet av rehab och återhämtning i samband med bröstcancerdiagnoser.

Vill du veta mer om programmen kan du kontakta Carolina på carolina.welin@mow.se eller mobilen 070-651 10 90.

För praktiska frågor, mejla asa.sederholm@brostcancerforbundet.se.

*) Du har möjlighet att söka medel till egenavgift och resa för programmen ur Bröstcancerfonden om du behöver. Bifoga då din senaste inkomstdeklaration tillsammans med ansökningsblanketten.